Kontakta oss

Våra experter inom data och målgruppsurval ser fram emot att dela med sig av sina kunskaper
och insikter så tveka inte att kontakta oss för ett prisförslag eller ett möte.

Varför är ni Sveriges bästa adressleverantör?

Det finns många adressleverantörer som levererar adresser till företag men AdressFakta.se är den enda aktören online (såvitt vi vet) som kan leverera högkvalitativa adressregister till företag och beslutsfattare i över 100 länder. Utöver den stora mängd adresser till företag som vi har tillgång till så har vi också möjlighet att knyta varje enskild adress till specifika datapunkter för att våra kunder ska kunna nå en så specifik målgrupp som möjligt.

 

I Sverige så kan vi t.ex. sortera både adresser och mailadresser på branschkoder (SNI), geografi, omsättning, antal anställda och över 500 titlar på beslutsfattare vilket är relativt unikt och väldigt kraftfullt.

Nämnde vi att vi har Sveriges bästa databas med e-post adresser till svenska beslutsfattare enligt en undersökning som vi gjort i januari 2025?

Vad kostar det?

“Hur långt är ett snöre?” brukar ett skämtsamt svar bli. Ett mer innehållsrikt svar är att priset varierar beroende på ett antal parametrar men kan förenklat förklaras enligt denna modell:

 

  • Typ av data – vilken data behöver ni? Ju fler parametrar ni vill ha med i urvalet och ju mer nischad målgruppen är, desto mer kostar det.
  • Volym – små volymer tenderar att kosta mer att ta fram och vi tittar mer än gärna på ramavtal med större volymer över året för att få ner priset rejält.

Med det sagt så kan priset variera från endast några ören per mottagare upp till ett par tusen kronor för färdiga, kvalificerade leads. Men för att slippa undra, skicka in din förfrågan här bredvid så återkommer vi med förslag och eventuella följdfrågor.

Hur lång tid tar ett första möte?

Vi älskar effektivitet så vi brukar hålla det första mötet relativt kort. Ca 30 minuter brukar räcka för att vi ska få en förståelse för vad du vill åstadkomma och kunna ge rekommendationer utifrån det. Om du endast är ute efter adresser så brukar vi kunna ge en offert direkt över mailen men för kampanjer och liknande så är det alltid bra att sätta sig ner och prata ihop sig.

Jag är osäker på vad som gäller kring GDPR och annat?

Vi förstår det och det är därför vi finns här. Vi hjälper dig gärna att navigera genom de olika regelverk som gäller för olika typer av data (B2B/B2C). Olika länder har dessutom olika regler men vi vet vad som gäller så kontakta oss med din förfrågan så reder vi ut frågetecknen för just ert behov.

Var kommer er data ifrån?

Vår data kommer från en kombination av pålitliga och välrenommerade källor, inklusive:

 

  1. Offentliga register
    Vi samlar in och uppdaterar information från myndigheter som Bolagsverket och Skatteverket, vilket säkerställer att våra företagsregister alltid är aktuella och korrekta.
  2. Kreditupplysningsföretag
    För att ge en mer komplett bild av företagen använder vi data från ledande kreditupplysningsföretag, som inkluderar omsättning, antal anställda och andra nyckeltal.
  3. Telefonintervjuer och direktinsamling
    Vi genomför noggranna telefonintervjuer för att samla in kontaktuppgifter till beslutsfattare och säkerställa att informationen är så aktuell och relevant som möjligt.
  4. Partnerskap med branschspecifika aktörer
    Vi samarbetar med aktörer inom olika branscher för att samla in specialiserad data som möter våra kunders unika behov.
  5. Manuell och automatisk datakvalitetskontroll
    All data genomgår både manuell granskning och automatiserad verifiering för att säkerställa högsta möjliga kvalitet.

Vi är noga med att följa alla gällande dataskyddslagar, inklusive GDPR, och arbetar endast med data som är lagligt insamlad och får användas för marknadsföringsändamål. Detta säkerställer att våra kunder kan använda våra företagsregister tryggt och effektivt.

Har du specifika frågor om vår data? Vi berättar gärna mer!

Hur fungerar det att köpa adresser från er?

Det är väldigt enkelt. Antingen använder du våra urvalsverktyg där du själv enkelt kan söka fram önskad målgrupp och lägga din beställning direkt online. Eller så kontaktar du oss med din förfrågan (gärna så detaljerat som möjligt) och därefter så återkommer vi till dig med ett prisförslag och antalsberäkning.

Jag känner mig osäker. Kan jag få gratis adresser för att testa?

Vi brukar inte ge ut gratis data av den enkla anledningen att det tar tid att administrera men om du anser att det krävs för att vi ska komma i hamn med vår affär så är det absolut inte omöjligt. Vi vill dock trycka på några andra saker istället som är ännu viktigare för att du ska känna dig trygg

 

  • Kvalitetsgaranti – Varje register levereras med vår kvalitetsgaranti så att du som köpare kan vara trygg. Vi backar upp vår data! Läs mer
  • Faktura efter leverans –  Kreditvärdiga företag erhåller alltid sin faktura i samband med sin leverans så att du i lugn och ro kan stämma av kvalitén.
  • Transparent, erfaren ledning – Martin som byggt upp bolaget har lång erfarenhet av affärsdata och har tidigare byggt upp och sålt ett liknande bolag till ett börsnoterat bolag. Connecta på LinkedIn. Det här är hans nya satsning och vårt stora nätverk av kompetenta personer gör att vi slipper gissa oss fram. Vi vet vad som fungerar och vad våra kunder förväntar sig.
  • Etablerad kundnöjdhet – Våra kunder inkluderar allt från små företag till stora organisationer och myndigheter. Många av dem har blivit återkommande kunder tack vare vår noggrannhet och höga service.

Om det här inte räcker så föreslår vi att du testar oss nästa gång du behöver en partner inom affärsdata. Börja med en liten beställning och utvärdera. Vi vill hitta långsiktiga partnerskap med våra kunder.

Kom i kontakt med oss

Vi ser fram emot att höra från dig! Vår support är här för att besvara dina frågor och ge dig den hjälp du behöver. Det snabbaste sättet är att skicka ett e-postmeddelande. Vi gör vårt bästa för att besvara alla förfrågningar inom 24 timmar under vardagar.

E-post: hej@adressfakta.se
Telefon: 08-46 50 26 70

Om du vill ha en prisuppgift eller offert så är det snabbaste sättet att klicka på knappen 'Begär en offert'. Offertförfrågningar strävar vi att svara på så fort som möjligt samma dag.

Öppettider Måndag till fredag: 09.00 - 17.00

Begär en offert

Våra kunder är i tryggt sällskap

Våra kunder är vår viktigaste tillgång. När ni växer, så växer vi. Därför vill vi göra allt för att hitta den bästa lösningen för just er så att vi får återkommande affärer tillsammans. Vi är här för att bidra till er framgång genom att erbjuda skräddarsydda lösningar inom adresser, leads och målgruppsurval. Nedan är ett axplock av kunder som vi fått förmånen att leverera adresser till.

Viktigt att jämföra!

När du jämför adressleverantör så är det väldigt viktigt att säkerställa att du handlar av en seriös leverantör. Är det ett svenskregistrerat aktiebolag med god historik som du handlar ifrån? Har det skett namnbyten eller styrelseförändringar i närtid? Har bolaget god kreditvärdighet? Tyvärr så blir vi alltför ofta kontaktade av personer som köpt register av oseriösa aktörer och inte bara förlorat pengar i form av felutskick och liknande, utan också dyrbar tid. Ta ett par minuter och jämför leverantör via publika register såsom Ratsit.se eller allabolag.se, kika på köpvillkor och liknande. Välkommen till din adressleverantör!